شرکت حسابداری در اصفهان
بخشنامه شماره: ۲۰۰/۹۹/۶۹ تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۰۱ ابلاغ قانون تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷ با اصلاحات بعدی آن
ژانویه 20, 2021
شرکت حسابداری در اصفهان
بخشنامه شماره: ۲۳۰/۳۳۸۹۹/د تاریخ: ۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ضرورت اطلاع رسانی حذف مرحله ۴۵ ثبت نام شماره اقتصادی و حذف کد اقتصادی قدیمی ۴۱۱ حسب دستور وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی
ژانویه 20, 2021

بخشنامه شماره: ۲۰۰/۹۹/۶۸ تاریخ: ۱۳۹۹/۰۹/۱۷ تبیین احکام مالیاتی مصوبات چهل و پنجمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۰۱

شرکت حسابداری در اصفهان

شرکت حسابداری در اصفهان

 پیرو بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۹/۶۶ مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۰ موضوع ابلاغ مصوبات چهل و پنجمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، به منظور ایجاد وحدت رویه در اجرای مصوبات مذکور مقرر می­دارد:

۱- مهلت اعتراض به کلیه اوراق مالیاتی (از جمله برگ تشخیص، برگ مطالبه وآرای هیأت حل اختلاف مالیاتی) که آخرین مهلت ارائه یا تسلیم آن­ها طبق مقررات قانونی در بازه زمانی ۱۳۹۹/۰۹/۰۱ تا ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ باشد، دراجرای مصوبه فوق الاشاره به مدت یک و نیم ماه تمدید می­گردد. به طور مثال چنانچه آخرین مهلت اعتراض به اوراق مذکور طبق مقررات قانونی مربوط ۱۳۹۹/۰۹/۰۱ باشد مهلت اعتراض تا تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ تمدید می‌گردد و در صورتی که آخرین مهلت اعتراض تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ باشد تا تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ تمدید می شود. این امر مشمول مهلت زمانی مقرر برای اعتراض به اوراق مالیاتی که آخرین مهلت اعتراض به آن­ها تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۰۲ و بعد از آن باشد، نمی‌گردد.

۲- مهلت رسیدگی به اعتراض مودیان در اجرای ماده ۲۳۸ قانون مالیات­های مستقیم و ماده ۲۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده که آخرین مهلت رسیدگی آن ها در اجرای مقررات مذکور در بازه زمانی ۱۳۹۹/۰۹/۰۱ تا ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ قرار گیرد به استناد قسمت اخیر بند (۴) مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا (آخرین مهلت مقرر قانونی اجرای مواد مذکور) به مدت یک و نیم ماه تمدید می‌‌گردد. به طور مثال در صورتی که آخرین مهلت رسیدگی توسط اداره امور مالیاتی در اجرای ماده ۲۳۸ قانون مالیات­های مستقیم و ماده ۲۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۰۱ باشد به مدت یک و نیم ماه اضافه شده و مهلت مقرر تا تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ خواهد بود. این امر مشمول مهلت زمانی مقرر جهت رسیدگی به اعتراض مودیان در اجرای مواد قانونی فوق که آخرین مهلت رسیدگی به آن­ها تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۰۲ و بعد از آن باشد، نمی‌گردد.

۳- با توجه به بند (۶) مصوبه مذکور مبنی بر تمدید یک ماهه مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره های سوم و چهارم سال ۱۳۹۹، این تمدید وفق مقررات برای هر یک از دوره های مذکور به صورت جداگانه قابل اعمال بوده و بر احکام موضوع تبصره ۱ ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده برای دوره های موصوف نیز مترتب خواهد بود.

۴- در خصوص بند (۹) مصوبات فوق، این مهلت شامل اظهارنامه های مالیاتی اصلاحی موضوع تبصره ماده ۲۲۶ قانون مالیات­های مستقیم برای اظهارنامه های مذکور نیز می­شود.

۵- با توجه به بند (۱۰) مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول تسلیم گزارش حسابرسی موضوع ماده ۲۷۲ قانون مالیات­های مستقیم که آخرین مهلت تسلیم گزارش حسابرسی یاد شده آن­ها از تاریخ صدور مصوبه (۱۳۹۹/۰۹/۰۱) و تا قبل از۱۳۹۹/۱۱/۳۰  باشد تا تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ تمدید می‌گردد. همچنین با عنایت به تبصره ۱ ماده ۱۷۷ قانون مالیات­های مستقیم و نظر به تعطیلی رسمی جمعه آخرآبان ماه سال جاری(۱۳۹۹/۰۸/۳۰) حکم مذکور شامل کلیه صاحبان مشاغل مشمول تسلیم صورتهای مالی حسابرسی شده عملکرد سال ۱۳۹۸ می گردد.

امید علی پارسا

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور

//]]>